Algemene voorwaarden huurders v20250406
- Algemeen:
• Met Verhuurder (Hierna: Karinthië Vakantie Villa) wordt in deze algemene bepalingen bedoeld de villa gelegen Seltschach 193, Dreiländereck Wald Haus, 9601 Arnoldstein, Oostenrijk waarvoor de boeking wordt gemaakt en de huurovereenkomst wordt afgesloten, waarvan deze algemene voorwaarden onderdeel uitmaken.
• Met huurder wordt in deze algemene voorwaarden bedoeld de contractspartij en huurder van het vakantiehuis bedoeld in het voorgaande punt.
• Afwijkingen van deze algemene voorwaarden kunnen slechts schriftelijk worden overeengekomen. Mondeling overeengekomen afspraken gelden pas als deze schriftelijk zijn vastgelegd tussen partijen.
• Karinthië Vakantie Villa zal de aan haar verstrekte gegevens behandelen en verwerken volgens de Wet Bescherming Persoonsgegevens. - Aanbiedingen, prijzen & tarieven
• De prijzen en tarieven die vermeld staan op de website van Karinthië Vakantie Villa zijn leidend. Karinthië Vakantie Villa is niet gebonden aan eventuele afwijkende prijzen vermeld op andere websites.
• De aanbiedingen, prijzen en tarieven vermeld op de website genoemd in voorgaande punt zijn vrijblijvend en zijn onder voorbehoud van tussentijdse wijzigingen. De prijs die wordt vermeld tijdens het maken van de boeking is de prijs die zal worden gebruikt voor de huurovereenkomst.
• De prijzen zijn altijd incl. omzetbelasting. - Boeken:
• Karinthië Vakantie Villa stuurt na het maken van de boeking de huurder een bevestigingsmail met:
o de huurovereenkomst, incl. de praktische zaken,
o een totaal overzicht van de reservering en
o de aanbetalingsfactuur.
• Na akkoord per mail op de huurovereenkomst en na ontvangst van de aanbetaling is de boeking definitief. - Betalingsplan:
• Betalingen dienen te gebeuren op de bankrekening van Karinthië Vakantie Villa, vermeld op de huurovereenkomst en op de facturen. Als dag van betaling geldt het moment van bijschrijving op deze bankrekening.
• Aanbetaling: 30% van de huursom uiterlijk 10 dagen na boeking.
• Hoofdsom: 70% van de huursom, plus schoonmaakkosten, kosten bedden- & linnengoed en de borgsom: uiterlijk 42 dagen voor de eerste dag verhuur.
• Eindafrekeningsfactuur betreft de verbruikskosten (elektra, eventuele extra schoonmaak) wordt in mindering gebracht van de borg. Het restbedrag wordt zo snel mogelijk teruggestort.
• Lokale belastingen zoals toeristenbelasting worden op de verhuurbestemming afgerekend met de beheerder.
• Voor boekingen die binnen 7 weken voor de eerste dag verhuur dient het gehele bedrag (aanbetaling en hoofdsom) per omgaande te worden overgemaakt.
• Indien de huurder niet binnen de overeengekomen termijnen betaalt is de huurder in verzuim. Vervolgens heeft de huurder nog 3 dagen de tijd om de overeengekomen betaling te voldoen. Indien deze tweede termijn verstrijkt komen alle inningskosten en eventuele gerechtelijke proces- en executiekosten voor rekening van de huurder.
• Indien de betalingen niet tijdig dan wel niet op de juiste wijze zijn gemaakt kan Karinthië Vakantie Villa de huurovereenkomst ontbinden. - Aankomst en vertrek
• De huurder kan vanaf 16:00 op de eerste dag van verhuur vakantiehuis in en moet op de dag van vertrek uiterlijk om 10:00 de vakantiewoning verlaten.
• Tegen betaling van € 30 is het eventueel in overleg mogelijk om het vakantiehuis in afwijking van het voorgaande punt om uiterlijk 12:00 te verlaten. De huurder dient dit tijdig, uiterlijk de voorgaande dag voor 16:00 te melden bij de beheerder. - Eindschoonmaak en wasgoed:
• Bij aankomst controleert de huurder het vakantiehuis en meldt eventuele gebrekkige schoonmaak. Indien hierover een klacht is, kan de huurder dit melden bij de beheerder uiterlijk binnen 48 uur na aankomst.
• De huurder dient de vakantiehuis bezemschoon achter te laten en het serviesgoed afgewassen terug te zetten op de juiste plek.
• De huurder mag de bedden niet zonder beddengoed gebruiken. Indien door het niet gebruiken van het beddengoed schade ontstaat aan de matrassen en dekens, dan zal dit door Karinthië Vakantie Villa aan de huurder worden gefactureerd op de eindafrekeningsfactuur.
• Karinthië Vakantie Villa verzorgt de eindschoonmaak en de reiniging van het bedden- en linnengoed; hiervoor berekent Karinthië Vakantie Villa de huurder de tarieven die vermeld staan bij de boekingskalender.
• Indien er door nalatigheid of verkeerd gebruik van de huurder extra schoonmaakkosten ontstaan, dan zal dit door Karinthië Vakantie Villa aan de huurder worden gefactureerd op de eindafrekeningsfactuur. - Bijkomende kosten
• Elektra wordt op basis van verbruik tijdens de huurperiode achteraf berekend en in rekening gebracht bij de huurder op de eindafrekeningsfactuur.
• De prijzen per eenheid staan op de website.
• De meterstanden worden door de beheerder opgenomen voor aankomst en na vertrek van de huurder. Bij aankomst zullen de beginstanden door de beheerder t.b.v. de huurder op een zichtbare plaats in het vakantiehuis worden opgeschreven. - Annuleringen:
• Annuleringen moeten worden gedaan via info@Karinthiëvakantievilla.nl
• De kosten bij annulering:
o tot 42 dagen voor de eerste dag verhuur: 30% van de hoofdsom, wat overeenkomt met de aanbetaling.
o vanaf 42 dagen voor de eerste dag verhuur: 100% van de hoofdsom.
o No show: 100% van de hoofdsom.
• In afwijking van bovenstaande kan Karinthië Vakantie Villa de kosten tot max. de aanbetaling terugstorten als er nieuwe huurders voor de betreffende periode worden gevonden, voor dezelfde huurprijs.
• Indien de huurder zelf een andere huurder vindt, zal deze op dezelfde voorwaarden door Karinthië Vakantie Villa worden geaccepteerd, tegen betaling van administratiekosten van € 50,- door de huurder aan Karinthië Vakantie Villa.
• In geval van zaken die de verhuur geheel of gedeeltelijk onmogelijk maken, zoals natuurlijke of politieke rampen, epidemieën, stakingen, enz., dan kan Karinthië Vakantie Villa de huurovereenkomst annuleren. In dit geval krijgt de huurder de hoofdsom teruggestort, minus administratiekosten van € 50,-. - Schade algemeen:
• Bij aankomst dient de huurder het vakantiehuis geheel te controleren op eventuele schade.
• Indien van de zijde van de huurder schade wordt ontdekt dient deze dit direct bij aankomst (uiterlijk binnen 48 uur) te melden via info@Karinthiëvakantievilla.nl
• Alleen indien de schade het gebruik van de vakantiehuis onmogelijk maakt, kan worden gebeld, zie artikel 12.
• Karinthië Vakantie Villa zal haar best doen om de schade zo snel mogelijk op te lossen, naar redelijkheid en billijkheid.
• De huurder geeft Karinthië Vakantie Villa de kans, mogelijkheid en medewerking om het voorwerp van de schade op te lossen. De huurder zal er ook aan bijdragen dat het voorwerp van de schade niet erger wordt.
• Een vroegtijdig vertrek om reden van schade dient de huurder met Karinthië Vakantie Villa expliciet overeen te komen. - Schade veroorzaakt door de huurder:
• Schade veroorzaakt door, of onder verantwoordelijkheid van, de huurder dient onverwijld door de huurder aan Karinthië Vakantie Villa te worden gemeld via info@Karinthiëvakantievilla.nl
• Na vertrek wordt in opdracht van Karinthië Vakantie Villa bij elke schoonmaak het vakantiehuis gecontroleerd op schade ontstaan tijdens de huurperiode en missende zaken uit de inventaris.
• Karinthië Vakantie Villa betaalt aan de huurder pas de borg terug nadat de schade is hersteld of inventaris is aangevuld.
• De kosten van de schade worden in mindering gebracht op de borg en vermeld in de eindafrekeningsfactuur, tenzij het schade betreft die niet door de huurder is veroorzaakt en de huurder deze schade onmiddellijk bij aankomst heeft gemeld.
• Indien de kosten voor het herstel van de schade hoger zijn dan de borg, dan wordt het verschil door Karinthië Vakantie Villa aan de huurder gefactureerd in de eindafrekeningsfactuur. - Klachten:
• Indien de huurder tijdens zijn verblijf een klacht heeft, bijvoorbeeld over onvoldoende schoonmaak of defecten aan het vakantiehuis, dan maakt deze hiervan direct melding, uiterlijk binnen 48 uur na aankomst of na ontstaan van de klacht indien deze pas tijdens de verhuurperiode ontstaat.
• Melding van klachten gebeurt via info@Karinthiëvakantievilla.nl
• Karinthië Vakantie Villa zal haar best doen om de klacht binnen 24 uur te beantwoorden, per email of telefonisch.
• In geval van overmacht, zoals storingen in nutsvoorzieningen, bouwwerkzaamheden, wegafzettingen, stakingen, rampen en andere zaken waarop Karinthië Vakantie Villa geen invloed heeft, is Karinthië Vakantie Villa niet aansprakelijk en kan geen schadeloosstelling worden geclaimd. - Contactinformatie:
• Het nummer van de betreffende huisbeheerder en receptie staat vermeld in de huurovereenkomst.
• Karinthië Vakantie Villa is op werktijden telefonisch bereikbaar voor vragen +31618845730 of info@Karinthiëvakantievilla.nl
Prijslijst van extra schoonmaak per gebeurtenis
Keuken
Vuilnis in de vuilnisbakken in de keuken achtergelaten € 18,00
Pannen met etensresten of aangekoekt € 18,00 per pan
Koelkast met etensresten en vlekken € 18,00
Oven met etensresten en vlekken € 18,00
Borden, glaswerk en bestek met etensresten € 36,00
Eetkamer
Bank reinigen € 144,00
Stoelen reinigen € 96,00 per stoel
Woonkamer
De houtkachel; de as in de kachel, ruitje zwart € 36,00
Bank reinigen € 144,00
Tuin
Speelmateriaal op het grasveld achtergelaten € 18,00
Slaapkamers
Het dekbedovertrek en onderlaken op de bedden gelaten € 36,00
Vuilnisbakjes op de kamers vol € 18,00
Extra wassen van de dekbedden € 24,00 per dekbed
Extra wassen van de kussens € 24,00 per kussen
Badkamer
Vuilnisbakjes op de badkamers vol € 18,00
Extreme vervuiling van de badkamer € 72,00
WC verstopt € 144,00 (indicatie)
Douche/ bad verstopt € 144,00 (indicatie)
De werkelijke kosten van de loodgieter worden doorberekend.
Dit zijn onze directe en werkelijke kosten. De schoonmaakster kost € 30,00 per uur exclusief 20% BTW. Een week verblijf met vier personen betekent vijf tot zes uur schoonmaken. Als ik van de beheerder de extra kosten krijg doorberekend in verband met één van bovenstaande gebeurtenissen, dan zal ik deze met de borg verrekenen. Is de borg van € 300,00 niet toereikend, ook i.v.m. de elektriciteitsverrekening, dan komt er een aanvullende eindfactuur.
Praktische zaken
Betalingsplanning
Bij de boekingsbevestiging wordt meteen de complete factuur met een verdeling van 30% van de huursom gemaild. Zes weken voorafgaand aan de start van de huur ontvangen wij graag de overige 70% van de huursom, de borg, schoonmaakkosten en eventueel bed- en linnengoed à € 24,00 per persoon (beddengoed, badhanddoeken, thee- en keukenhanddoeken). Deze facturen worden binnen 10 dagen op onze Oostenrijkse rekening overgemaakt.
Toeristenbelasting
De huursom is exclusief toeristenbelasting € 2,70 per persoon per nacht (prijs 2025) en wordt berekend voor gasten vanaf 17 jaar. Deze wordt bij de huisbeheerder Avdo Lipovaca, contant, afgerekend. Er is geen pinautomaat.
Bijkomende kosten
De huursom is exclusief elektra € 0,30 per eenheid, exclusief btw. Deze worden in rekening gebracht op basis van werkelijk verbruik via de eindafrekeningsfactuur. Hierop wordt ook eventuele schade of extra schoonmaak, die aan de huurder is toe te rekenen, in rekening gebracht. Het saldo van de terug te ontvangen borg en deze eindafrekeningsfactuur wordt aan de huurder verrekend. De beheerder controleert de woning na vertrek bij de eindschoonmaak en geeft ons dan de meterstand door.
Aankomst en vertrek
Jullie kunnen als huurder vanaf ongeveer 16:00 op de eerste dag van verhuur het huis in en moeten op de dag van vertrek uiterlijk om 10:00 het huis verlaten. In overleg kan de vertrektijd later zijn, zie hiervoor de algemene voorwaarden, artikel 6.
Sleutels
De sleutel ligt bij aankomst klaar bij de receptie in Grill Café Haus Avdo, naast de skilift, Seltschach 125 en dient hier ook weer ingeleverd te worden bij vertrek. Ik geef jullie telefoonnummer ook aan de beheerder door. Mocht hij eerder weg zijn, dan jullie zijn gearriveerd; dan stuurt hij een bericht waar hij de sleutel neerlegt bij het huis.
Huisbeheerder
De huisbeheerder is Avdo Lipovaca, die jullie, voor vragen over het huis kunt bereiken op het nummer
+0043 699 1816 6905
en/of per email op: ferienhaeuser.3laendereck@gmail.com
Controle
Bij aankomst controleren jullie als huurder het vakantiehuis en melden eventuele schade of gebreken binnen 48 uur bij de huisbeheerder of via de mail aan info@karinthievakantievilla.nl
Thermostaat en vloerverwarming
Het huis is voorzien van vloerverwarming. Het is het beste en energiezuiniger om de temperatuur niet te veel te laten wisselen, niet meer dan 1 à 2 graden rond de 20 graden.
Het opwarmen kost wat tijd, maar als de vloer eenmaal warm wordt schiet de temperatuur snel door. Wanneer u het iets warmer wilt hebben, dan bij voorkeur geleidelijk iets verhogen.
Houtkachel
Voor extra sfeer en warmte staat de houtkachel in de woonruimte tot jullie beschikking. Vraag hiervoor de instructies bij de huisbeheerder/in de map. Met de houtkachel is het binnen een half uur heerlijk warm! Let echter op:
- Stook niet te hard, de kamerthermostaat kan dan namelijk de vloerverwarming af laten slaan, waardoor het boven juist minder warm wordt.
- Gebruik de afzuigkap niet als de houtkachel brandt! De afzuigkap zuigt namelijk de lucht uit de ruimte, die de houtkachel ook nodig heeft voor de verbranding. Deze zal dan de uitlaatgassen van de afzuigkap gebruiken, de rook komt dan de kamer in.
Afval
In het gebied waar het vakantiehuis staat wordt veel zorg besteed aan het milieu en leefklimaat. Jullie, als huurder, worden verzocht hieraan bij te dragen door het afval zoveel mogelijk te scheiden. In de keuken hebben we gescheiden afvalbakken voor gft en restafval. Plastic en karton kan in het keukenkastje verzameld worden. De containers staan naast het huis. Er is een container voor restafval, gft, papier en een gele zak voor plastic. In de la ligt de tekst en uitleg wat waar precies hoort. Op vaste dagen (hangt aan het bord in de hal) worden de containers geleegd. Glas kan worden weggebracht naar de container op de parkeerplaats van de liften.
Roken en huisdieren
Roken en huisdieren zijn niet toegestaan in het vakantiehuis
Gebruik bedden en meubilair
Het is niet toegestaan om de bedden zonder beddengoed te gebruiken en om meubelstukken van het binnen meubilair mee naar buiten te nemen.
Op het terras staat een tafel met stoelen voor buiten en er zijn twee ligstoelen. Ook is er een barbecue aanwezig die gestookt wordt met kooltjes.
Mochten jullie gebruik willen maken van de barrelsauna, dan kun je dit van tevoren aangeven en zorg ik dat de beheerder de badjassen ook klaar legt.
Mocht één van de verbruiksvoorwerpen op zijn, dan is het fijn als dit aangevuld wordt. Denk aan een paar rollen toiletpapier, zout of andere kruiden of olie.
Bij vertrek
Jullie dienen als huurder Karinthië Vakantie Villa achter te laten zoals jullie deze aangetroffen hebben. Wij verzoeken jullie:
- het servies en bestek afgewassen terug te zetten in de keukenkasten.
- de bedden af te halen en het wasgoed te verzamelen in het halletje.
- de woning veegschoon achter te laten, vuilniszakken in de betreffende container, koelkast leeg en open.
En controleer goed dat jullie alle eigen spullen weer meenemen uit het huis!