Veel buren zijn ondernemers. Hebben een eigen bedrijf of een eigen bedrijf gehad. Dat schept ook een band. Ik heb jarenlang een eigen bedrijf gehad als weddingplanner en Frank werkt in een bedrijf waar hij steeds een nieuwe bedrijfstak ontwikkeld en uitbouwt. Daardoor hebben we ook de stap durven nemen naar een eigen vakantiehuis.
Ik zie het vakantiehuis ook als een onderneming. Het is ook een hele onderneming om het rendabel te krijgen. Regelmatig post ik iets op Instagram en Facebook, update ik foto’s op Pinterest en plaats ik een blog op LinkedIn. De website is up to date en we staan vermeld op Micazu. Maar dat levert nog niet op wat ik wil; een goede bezetting van het huis het hele jaar door. Om me daar nu verder in te verdiepen ben ik Calimeromarketing van Karen Romme aan het lezen. Ik heb haar een aantal jaar geleden geboekt als spreker tijdens het jaarlijkse evenement van ZZPRO. En nu kwam ik haar boek weer tegen. Tijdens het lezen kwam ik best goede tips tegen. Sommige dingen zijn al achterhaald en ingehaald door alle nieuwe ontwikkelingen. Maar andere tips zijn nog zeker bruikbaar. De komende tijd ga ik haar tips en alle andere handigheden die ik heb geleerd toepassen op Karinthië Vakantie Villa. Want als ondernemer wil ik graag de bezettingsgraad omhoog en als mens wil ik graag dat veel gasten kunnen genieten van de rust en ruimte, van de prachtige omgeving, van het heerlijke huis.
Wat zou jouw ondernemerstip voor mij zijn om hier een rendabele onderneming van te maken?
0 reacties